marți, noiembrie 25, 2008

Photobucket

Sucul de soc este una din preferatele mele bauturi ... pe langa ca e sanatoasa e si gustoasa ... dar sa le luam pe rand ...
Florile de soc au proprietati diuretice si laxative.
Atat florile cat si sucul din fructe au proprietati antinevralgice, in special sub forma de extract slab alcoolizat.

Florile de soc se utilizeaza atat in tratarea reumatismului, in afectiuni ale cailor respiratorii, cat si in nevralgii ale trigemenului si sciatice. Proprietati similare au si frunzele.
Scoarta este utilizata in special pentru proprietatile sale diuretice in nefrite si edeme, precum si pentru proprietatile ei laxative.

Florile de soc intra in compozitia ceaiului antireumatic, depurativ si sudorific, in siropuri sau bauturi racoritoare, in special pentru copii. In unele regiuni ale tarii, din fructe se prepara dulceata, sirop sau vin. Dat fiind anotimpul, iti recomand sa lasi sucul pentru la vara si sa alegi ceaiul.



tratarea cistitelor si a infectiilor renale, a rinitelor cronice si acute

Sunt foarte folosite la raceala, bronsite, stari gripale, foarte folosite la curele de slabire pt efectele laxative, stimuleaza lactatia in perioada de alaptare, sunt foarte eficinte in cazul degeraturilor, furunculelor, conjunctivitelor, abceselor, ulcioarelor si poate inca multe altele ...

Eu am facut cam 6 l de suc de soc ... e complet dietetica ca nu am folosit deloc zahar asa ca si in dieta Atkins o putem folosi.
Am luat cam 2 pumni de flori de soc ... le-am spalat bine si l-am lasat sa curga apa de pe ele ... intre timp am luat borcanele si am pus apa ... am lasat cam 3 degete ca sa pot pune ingredientele ... am pus 20 de tablete de indulcitor, 1 lamaie taiata felii si stoarsa bine bine si apoi florile se soc cam vreo 5 la fiecare borcan ...

Photobucket

l-am acoperit si la soare cu ele ... se lasa asa in jur de 3-4 zile ..


Photobucket

P.S. este o reteta facuta in mai ... normal ca acum nu gasim flori de soc insa incerc sa import retetele mele de pe yahoo ... sa le am pe toate aici ...

4 comentarii

cred ca ar trebui sa detaliezi mai mult la reteta cu soc. ex: ce volum au borcanele, ce intelegi prin pastile de indulcitor, daca se pot inlocui cu zahar si in ce cantitati...in poza lamaia nu pare stoarsa...

REPLY

ok ... Geia ... daca te uiti atenta am scris ca am obtinut cam 6 l de suc, deci borcanele au fost de 3 litri, nu stiu cat zahar sa pui pt ca eu de cativa ani buni faca aceasta reteta si o fac cu indulcitor ...in legatura cu indulcitorul ... eu folosesc indulcitor diamant ... numeri 20 de tablete si le pui in borcan, cat despre lamaie este stoarsa ... insa inainte de a o stoarce l-am taiat felii si apoi le-am stors fiecare bucata in parte, ti se pare ca nu sunt stoarse pt ca in apa se mai umfla ... sper ca te-am putut ajuta ./.. am incercat sa iti las mesaj pe profilul tau insa nu pot ... o zi buna

REPLY

Multumesc frumos ! esti o draguta ! Am sa incerc si eu dupa aceasta reteta. Sper sa mai gasesc in piata, la timpul asta, floare. Toate cele bune !

REPLY

ma bucur ca te-am putut ajuta ... sper sa iti placa ... sa imi spui si mie cum a iesit ... pupici

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Arhivă blog

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates