duminică, septembrie 06, 2009




In Ungaria Hortobagy palacsinta - Clatite Hortobagy cu carne ... este o specialitate foarte cunoscuta ... si pot sa va zic ca si delicoasa ... nu am mancat in viata mea caltite cu carne ... asa ca m-am gandit ca ar fi vremea ...

Ingrediente:

Pt aluat:

- 300 g de faina
- 3 oua
- 200 ml lapte
- apa minerala (ochiometric)
- sare
- o lingura de ulei


Pt umplutura:

- 800 g de carne - pui sau porc ... eu am folosit porc de data asta
- o cutie de ciuperci
- o ceapa mare
- 3 linguri de boia
- doi catei de usturoi
- 150 ml de suc de rosii
- sare, piper
- maghiran, cimbru, ghimbir macinat
- frunze de patrunjel verde proaspat


Pt sos:

- zeama de la tocanita ...
- 250 ml smantana
- 3 linguri de faina
- un tub de branza topita sau cascaval ras in jur de 150 g
- patrunjel proaspat

Incepem cu pregatirea aluatului de clatite ... ouale


se amesteca cu laptele,

se pune treptat faina si apa minerala ...


se amesteca bine ... se pune sare si o lingura de ulei ... se obtine o compozitie cremoasa ca smantana ...



se acopera si se pune la frigider 30 min ...


Intre timp pregatim tocanita ... se spala si se curata bine carnea ... se taie cuburi ...


ceapa se spala si se taie marunt ... se incinge intr-o oala ulei, se caleste ceapa pana devine sticloasa ..


se pune carnea si se invarte bine,



dupa 2 min ... adaugam boia si se amesteca bine,



apoi punem sucul de rosii ...


apoi adaugam ciupercile si amestecam bine



dupa vreo 2 min punem apa cat sa acopere carnea ... sare, piper, ghimbir, maghiran, cimbru (toate dupa gust)...



se acopera si se lasa sa fiarba pana carnea este moale ... cand carnea este gata ...cu ajutorul unei paletine se scoate carnea din zeama obtinuta ...


si se pune intr-un vas ...


se scoate blenderul de mana si se mixeaza bine pana tocam tot continutul ...



adaugam patrunjel proaspat si amestecam bine...

Se scoate aluatul de clatite din frigider ... si se incepe sa facem clatitele in mod obisnuit, intr-o tigaie unsa cu putin ulei, una cate una ...


cand am obtinut toate clatitele incepem sa le umplem ...



Umplerea este un pic altfel ca si la clatitele obisnuite ... pe suprafata clatitei in mijloc se pune umplutura ...




un pic de sos peste (sos putin doar sa nu fie seaca) si se indoaie 2 margini a clatitei inspre mijloc cum se vede in imagine,


apoi intoarcem farfuria



si incepem sa rulam




incet ca sa nu se sparga (eu am spart vreo 2)...





si se pune intr-o tava ...






dupa ce am terminat de umplut clatitele ... pregatim sosul ...

Sosul se face din zeama ramasa de la tocanita ... la care adaugam smantana, branza topita si treptat faina...




se amesteca bine bine pana obtinem o consistenta cremoasa ca si la un sos ... cand da in clocot stingem aragazul si adaugam patrunjel tocat marunt ...



si proapat ... ador gustul patrunjelului verde crud ... hmmm ...

Servirea :

Pe o farfuriem asezam 2 clatite cu carne si punem sos ... decoram cu patrunjel verde ...



O delicatete credeti-ma pe cuvant ... singurul dezavantaj as zice eu avand in vedere ca eu gatest de obicei simplu si rapid ca este un meniu mai greu ... durata operatiei este de 2,5 ore ... insa merita din plin ...

Pofta mareeeeeeee!

1 comentarii:

Îmi cer iertare că nu fac referire la articolul postat şi cer permisiunea de a vă face o invitaţie ( ţie şi cititorilor tăi ) la a vă expune părerea despre ce înseamnă prietenia şi ce este un prieten. Pentru o mai bună provocare, reamintesc ceea ce spunea Napoleon Bonaparte şi anume că ,,Nu există prieteni ci doar momente de prietenie..." Vă aştept cu mare drag aici, la Psalmdedor.

PS. Arată excelent! O să îi răsăţ şi pe ai mei cu aşa bunătate!

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates