duminică, mai 15, 2011

  Mai tineti voi minte cum gatea bunica noastra? ... de ce noi bucataresele moderne avem talentul sa complicam preparatele? retetele, preparatele traditionale facute de catre bunicutele noastre erau simple si fff gustoase.
  Mie mi-a fost pofta de un pui umplut asa cum o facea bunica, de o salata de salata verde asa cum numai ea stie sau stia sa dea gust ... arome care imi trezesc si azi amintiri placute din copilarie ... de aici ideea ... am gatiti un pranz usor, simplu si fara complicatii asa cum o face sau o facea  bunica ... nu mare a fost suprinderea noastra ca si Carla a fost incantata de aceste gusturi minunate ...

  Ingrediente Pui umplut :

- un pui de 1 kg sau un pic mai mult cum nimeriti (incercati sa cumparati pui proaspat si necongelat pt aceasta reteta, puiul sa fie frumos fara vanatai si sa aiba pilea intacta)
- 4-5 felii de paine ...eu am folosit 2 felii mari de paine alba si doua felii mari paine de secara
- doua oua
- o legatura mare de patrunjel verde
- 4-5 bucati de ficatei de pui
- doua linguri de ulei
- sare, piper

 Ingrediente Cus-Cus cu mazare:

- o cana de cus-cus
- doua linguri de ulei
- o ceapa mica
- un pumn de mazare din borcan
- apa
- sare si piper

Ingredinete Salata de salata verde:

- 2 salate verzi mari (proaspete si crocante)
- 750 ml apa
- sare, piper
- doua linguri de ulei
- 4-5 linguri de zahar
- otet dupa gust ... eu am folosit 100 ml

  Incepem cu puiul ... luam puiul il spalam bine, daca e nevoie il curatam de penele ramase ... apoi il asezam pe un blat si incet cu mana incepem sa desprindem pielea de carne, introducem mana sub piele ca si intr-un buzunar ...

incet desprindem pielea de la gat in jos, burta si spre pulpe ... saram puiul bine atat pe dinafara, sub piele unde va veni umplutura cat si in interior, lasam puiul sa stea in sare ... intre timp pregatim umplutura.
  Punem intr-un vas mic apa la fiert, cand apa clocoteste asezam ficatei de pui in apa clocotita si le fierbem pana se inmoaie. Cand ficatei au fiert se scot pe un blat de lemn si se sareaza,

se lasa la racit. Intr-un bol punem apa rece, asezam feliile de paine (fara coaja) in apa un minut,

dupa care le scoatem si le stoacem intre palme ... intr-un alt bol punem painea strecurata, ouale, ficateii taiati cubulete, patrunjelul verde taiat marunt, sare, piper si uleiul.

Amestecam bine cu mana pana obtinem o pasta mai moale.

Luam puiul si incepem sa-l umplem ... introducem toata umplutura in buzunarul creat intre gat, burta si pulpe, bunica mea deobicei dupa ce termina de umplut puiul coase capetele ca nu iasa umplutura .. eu una nu l-am cusut si a iesit bine.

Asezam puiul umplut intr-o tava, il stropim cu ulei si il asezam la cuptor (incingem cuptorul inainte) in jur de o ora (puiul sta la cuptor in functie de cate kg are ... daca puiul meu a avut 1kg si 200 g a stat o ora si 15-20 min ).
  Intre timp preparam cus-cus-ul si salata. Intr-o cratita punem la incins doua linguri de ulei, cand uleiul s-a incins punem la calit ceapa (tocat marunt) cand ceapa este usor transparenta atunci adaugam cus-cus-ul si il prajim putin ... amestecam continu sa nu se arda, pe foc mic ... cand cus-cus-ul are o culoare maronie adaugam apa (la o cana de cus-cus eu am pus 2 cani de apa) si sare,am pus capacul pe oala si am lasam sa fiarba ... din cand in cand sa nu uitam sa amestecam cu lingura de lemn sa nu se prinda de fund, daca mai e nevoie de apa completam ... cand cus-cus-ul este fiert si apa a scazut adaugam un pumn de mazare din borcan, condimentam dupa plac cu piper si stingem focul, mai punem capacul inapoi pe oala si lasam asa in jur de 15 min inainte de servire.
  Salata verde o desfacem frunza cu frunza, il asezam intr-o strecuratoare si il spalam bine bine frunza cu franza ... dupa care luam cateva frunze in mana si intre palme le scurgem de apa si le rupem in doua sau chiar trei parti,

le asezam intr-un bol mai mare si presaram sare pe salata, cu mana amestecam sa uniformizam sarea peste tot si lasam asa .. pregatim dresingul sau sosul ... punem intr-un bol mai mic 750 ml apa, adaugam uleiul, piper, otet si zaharul ...

amestecam pana se topeste zaharul ...

turnam dresingul peste salata ...

lasam asa sa stea in sosul pregatit cam 15 min inainte de servire.


   Puiul il verificam din cand in cand ... dupa vreo 15 min de stat in cuptor lasa o zeama amestecata cu ulei ... cu acea zeama stropim puiul cu ajutorul unei lingure ... dupa care il asezam din nou la cutor ... dupa 45 min scoteam puiul din cuptor si il intoarcem pe burta sa se prajeasca si spatele ... punem puiul 15-20 min la cuptor dupa care il scoatem si din nou in asezam pe spate ... punem puiul din nou in jur de 15 min la cuptor dupa care il stingem.


 Se serveste puiul cald cu umplutura, cus-cus si laga salata ... delicios ...



Inca o idee buna ... langa puiul umplut sa pregatiti cartofi piure ... este ffff bun!!!

Pofta buna!!!

 

5 comentarii

Ce bine arata, ce bun trebuie sa fie.
O zi minunata!

REPLY

Un adevarat deliciu culinar!
Si eu il cos intotdeauna!si in loc de ficat de pui pun carne tocata!
Pofta sa aveti la asa o bunatate!O sear placuta si o saptamina la fel!

REPLY

drept graita-i,a propos de retetele simple si bine gatite.n-am umplut niciodata puiul intreg doar sub piele,da'mi se pare o idee grozava !

REPLY

Pansy draga sa stii ca bunica meaasa umplea puiul de cand ma stiu ... si e fffff buna ... mie personal imi place mai mult asa ... si stii ce mai facea ... in interiorul puiului unde au fost organele punea un fruct ...mar, portocala, prune, pere (nu toate deodata ci era ocazii cand punea ori una ori alta)... era o delicatete ... Pansy multumesc de vizita si fetelor si voua ...va pup

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates