vineri, noiembrie 05, 2010



Ideea a venit intr-o zi cand la lucru am avut pe scaun o tanara domnisoara ... o domnisoara de 6 anisori care acum isi pierde rand pe rand dintisorii de lapte ...si a venit cu mamica ei la mine ”zana maselutza” cum imi spunea ea ... i-am explicat ca eu nu sunt zana maselutza ca eu sunt cea care o indeamna pe zana maselutza unde sa mearga ca sa isi ia recompensa ”dintisori de lapte” in schimbul unui cadou. Ea a fost foarte incantata, radea in hohote si la un momendat a strigat ” mami, mami nu ii facem zanei maselutza un tort in forma de dinte? si atunci m-am gandit eu ca relativ nu e asa de greu ... morfologia dintilor normal o am in cap ... asteptam momentul oportun ...
Ieri pe 4 noiembrie colega mea draga Cristina a implinit 33 ani si pt ca este ca si ingerul meu pazitor (a fost si este mereu langa mine cand am nevoie si asta nu o sa pot uita niciodata, ajutorul ei neconditionat, prietenia ei, inseamna mult pentru mine) m-am gandit sa ii fac aceasta surpriza care eu zic ca iesit bine. Am stat cateva zile pe ganduri cum sa il fac, pe internet multe lucruri nu am gasit ... asa ca a trebuit gandita ... a iesit OK, putea si mai bine ...insa pt prima incercare eu sunt multumita ... sa nu uitam ca nu sunt un cofetar profesionist ... o fac numai din placere, un hobby mai mai ciudat ...
Am cautat o reteta de fondant Marshmallow facut acasa dar de A la Z ... adica fara sa cumperi marshmallow din comert ... avand in vedere ca data trecuta am umblat mult si bine ca sa gasesc ... si cand am gasit am gasit doar colorat ... nici o problema daca vreau sa fac fondant colorat ca este colorant alimentar si gata dar cand vrem sa fie alb ... ce facem? ca nu se gaseste alb ... cel putin nu in Oradea iar daca e cineva care sa stie sa imi zica si mie. Asa ca am tot cautat pe net si nimic, am gasit mai multe retete si le-am combinat ... asa a iesit fondantul Marshmallow a la Tunde, un fondant cu care sunt multumita 100%.

Ingrediente:
- 300 g zahar tos
- 100 ml apa
- 4 linguri de miere
- Gelatina alimentara 2 pliculete sau 20g
- Esenta
- Zahar pudra cat e nevoie in jur de 700 g pana la 1 kg

Intr-o oala se pune zaharul, mierea si apa ... se pune pe foc, intre timp intr-un castron mai mare se pune gelatina sa se inmoaie in 6 linguri de apa, amestecam bine si il punem la o parte. Amestecam cu o lingura zaharul, mierea si apa lasam sa fiarba cand da in clocot ... vizibil clocoteste si face spuma il dam de pe foc pt o clipa, reglam focul pe moderat, punem oala inapoi si lasam sa mai fiarba in jur de 5 min. Tragem oala de pe foc si din siropul fierbinte obtinut punem 2-3 linguri peste gelatina. Cu ajutorul mixerului amestecam bine bine gelatina cu siropul pana se albeste, punem restul siropului si esenta eu am pus esenta de migdale si un pic de esenta de lamaie (cine doreste sa ii dea un gust de fructe pune fructe sau ce vreti) peste compozitia de gelatina obtinuta si dam cu mixerul mult si bine pana devine alba, lipicioasa (aveti grija de mixer ca se poate supraincalzi de aceea mai bine sa folositi robotul de bucatarie daca aveti cu paletina care se face spunam sau maioneza de la inceput).
Daca opriti la aceasta faza veti obtine bine cunoscutul marshmallow din comert ... cum? simplu luati un vas de plastic cu capac (de aceea ce se foloseste la depozitarea alimentelor) il tapetati cu hartie de copt si il ungeti bine bine cu ulei ... puneti compozitia de marshmallow in vasul de plastic, peste mai puneti un strat de hartie de copt uns cu ulei si il puneti la frigider de la o zi la alata. Dupa care se scoate de la frigider si se taie cuburi, sau diferite figurine, de ex: figurine de craciun (brad, steluta, clopotel etc) si le dati apoi prin zahar pudra ... o delicatete, eventual puteti sa dati prin glazura de ciocolata oricum e fff buna si copilasii sunt topiti dupa acest desert in plus nu contine chimicale ca si cele din magazin.
Daca nu va opriti din procesare si doriti sa obtineti direct fondantul sau pasta pt acoperit torturi atunci continuati procesul ...cand compozitia de marshmallow este alba si lipicioasa il asezam intr-o oala de preferat de inox ca se raceste mai repede ... ungeti cu ulei o lingura de lemn si incepeti sa daugati incet din cand in cand zahar pudra cernuta. Amestecati cu limgura de lemn pana puteti cand nu mai puteti atunci pudrati masa de lucru cu zaharul pudra cernuta si asezati pasta peste ... ungeti mainile cu ulei si incepeti sa framantati ... mai adaugati zahar si mai framanati ... pana obtineti o pasta omogena, fina modelabila aveti grija cu zaharul trebuie adaugat cate un pic cate un pic la final pt ca daca iese prea tare va crapa cand il intindeti.
Luati o folie de plastic pudratil cu zahar pudra si puneti fondantul, il infofoliti bine sa nu aibe contact direct cu aerul rece din frigider si il puneti la frigider de la o zi la alta. Inainte de intrebuintare il scoateti cu 2 ore si il lasati la temperatura camerei.

Ingrediente Tort in forma de dinte:

Pt blat

- 12 oua
- 12 linguri de zahar
- 12 linguri de faina
- un plic praf de copt
- esenta de vanilie

Pentru crema:

- ciocolata alba 700g
- frisca lichida 700 ml
- 2 buc de lime
- 200 g de alune de padure
- 50 g nuca de cocos

Pt insiropat:

- 250 g zahar
- apa
- esenta de lamaie

Blatul:
Eu am preferat sa fac 2 blaturi si asta pt ca dintele trebuie sa fie mai mult inalt decat lung ... asa ca am folosit o tava dreptunghiulara mai mica ... si am facut doua balturi din 6 oua ... in bine cunoscutul mod: se separa ouala, galbenusurile se bat spuna cu 3 linguri zahar, intr-un alt vas albusurile se bat spuma cu alte 3 linguri de zahar ... apoi se unesc cele doua compozitii prin adaugarea albusurilor la galbenusuri incet cate un pic, apoi adaugam esenta de vanilie, praful de copt si incorporam faina in ploaie incet un pic cate un pic. Tava se unge cu unt si se tapeteaza cu faina ... se pune la cuptorul preincalzit in jur de 30 min.
Dupa ce am terminat de copt blatul le lasam sa se raceasca ... le punem una peste alta ... eu am facut un sablon pe un carton in forma de dinte ... acest sablon l-am pus peste blat ...


am tras liniile cu un betisor dupa sablon si apoi cu un cutit am decupat.



Apoi am taiat fiecare blat in 3.


Crema.

Frisca se pune intr-o oala la fiert ... cand incepe sa fiarba dar inainte sa dea in clocot il tragem de pe foc,adaugam ciocolata alba taiata bucati



si alunele de padure,


amestecam pana se topeste ciocolata si il lasam sa se raceasca ... de preferat ar fi sa o lasam la frigider de seara pana dimineata. Cand s-a racit bine il scoatem din frigider si cu mixerul il batem bine pana isi dubleaza volumul, adaugam zeama de la un lime jumate, coaja rasa de la lime si nuca de cocos. Mixam bine.

Siropul.

Intr-o oala punem zaharul la caramelizat, cand s-a topit punem apa peste (un pahar mare) si esenta de lamaie. Lasam sa se raceasca.

Asamblare:

Pe o tava pe care va fi servita ... se aseaza primul blat il insiropam si punem un strat de crema ... punem urmatorul blat si tot asa pana la ultimul blat ... pe ultimul blat punem doar un strat subtire de crema ...
Cu crema ramasa modelam santurile si fosetele dintelui ... ca si in poza ...




dupa care ungem cu crema si partile laterale a tortului ... luam fondantul si il impatim in doua ... o parte mai mare si una mai mica . Cea mica il coloram cu colorant roz asta va reprezenta gingia. Incepem sa intindem fondantul ... dupa care il asezam peste tort cu grija sa fie uniform peste tot taiem marginile in plus. Intindem si pasta pt gingie ... si il asezam de jur inprejur la baza tortului. Cu degetele modelam cuspizii adica formele dintelui ... sa se desluseasca santurile, eu am dat cu un pic de albastu sa se vada mai bine.

Colega mea s-a bucurat pt tort ...i-a placut si asta conteaza ...







6 comentarii

Doamna doctor:a iesit exceptional!
Cred si foarte gustos!
Felicitari!
Cita rabdare...exact ca si o masaluta!

REPLY

Foarte inenios. N-am mai vazut pana acum tort maseluta.

REPLY

Mariana draga ... a iesit binisor ...mai inca ce cizela sa fie perfecata ... gustul a fost bunnnnn ...mie mi-a placut, sotul mea a spus ca fff bun, sper ca si sarbatoritei i-am nimerit gusturile ... rabdare am in meseria mea altfel nu se poate ... te pup
Cristina ... sincer nici eu nu am mai vazut pana acuma ... ei ia venit vremea ... multumesc de vizita

REPLY

Salut! Nu sunt un vizitator regulat al blogului, dar de cand am vazut retetele mi-am zis ca trebuie neaparat sa fac ceva de aici, arata prea bine si prea delicios si tocmai am intrat in vacanta!

As avea o intrebare daca imi poti raspunde te rog frumos: glazura pe care ai folosit-o la decorat dintele si gingia este modelabila, pot face diferite figurine cu ea? nu as vrea sa fac tortul in forma de dinte, dar mi-ar placea sa pun deasupra niste figurine 3D ca unele din plastilina si nu stiu daca materialul imi permite. Am mai cautat pe internet dar nu gasesc nimic, tare ma intreb cum fac si cei de la cofetarie figurine din glazura...

REPLY

Draga Raisa ... ma bucur ca treci pe mine chiar si asa din cand in cand, in legatura cu glazura, este din fondant Marshmallow ... reteta gasesti la mine si pe alte bloguri, acuma eu nu pot sa garantez ca va iesi bine, Da este modelabil, insa daca nu ai mai facut e cam greu cand am facut prima data a fost greu chiar si acum ma descurc mai greu dar merita efortul ca iese ceva deosebit, acum daca nu vrei sa asumi eventualul esec (eu l-as asuma) intri pe site-ul lumeabasmelor.ro si acolo vei gasi fondant gata facut care se comanda si vine la posta, nu e scump si e ok, nu l-am incercat insa stiu cine la incercat si a zis ca e super buna, pt a face figurine iti trebuie si culori, nu orice culori pt ca cele lichide subtiaza consistenta, trebuie cele cu gel si aia numai comandat de pe net (lumea basmelor) ...deci eu iti doresc mult succes si numai bine in tot ce vrei sa faci ... noapte buna

REPLY

Il aveti si la vanzare?

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates