duminică, martie 30, 2008


Prieten, amic, camarad ... 3 cuvinte pe care le folosim zi de zi ... dar oare cu totii stim ce inseamna?
Zilele astea m-a preocupat aceasta problema ... pt ca mi-am dat seama ca prietenia nu e chiar asa cum am crezut eu ... nu e fara conditii, nu tot timpul e ceea ce vrei sa ai ... ce greu imi este sa definesc acest cuvant ... prietenie ... am scris si am sters de zeci de ori oare ce si cum sa scriu ceea ce simt ... asa ca am sa o iau incet ... pe idei .

Mi-am dat seama in decursul saptamanii trecute ca prietenia nu se castiga asa cum se spune ... in multe cazuri este usor sa realizezi sa legi o prietenie ... dar e greu de intretinut ... si asta din mai multe motive ... una din acestea ar fi trecerea timpului ... care uneori lasa un gust amar si niste amintiri dulci si atat ...

Din cauza unor intamplari mai neplacute (nu dau amanunte ca nu vreau sa ranesc persoana respectiva) am stat dupa cum va spuneam mult pe ganduri ... la cea fost, cum a fost si cum este acum ... oare ce vad eu in prietenie si ce vede un prieten la mine ...esti iubit nu pentru ceea ce esti tu, ci pentru ceea ce vede si crede prietenul tau in tine. Tu, omul, esti sacrificat intotdeauna. Esti iubit nu pentru tine... ci pentru ceea ce poti da, ceea ce poti justifica, verifica, contrazice sau afirma in sentimentele prietenului. Si nu te poti plange, pentru ca si tu faci la fel... toata lumea face la fel.
Apoi mi-a venit in minte o groaza de intrebari ...ti-a mai ramas vreun prieten din copilarie? prietenia inseamna acelasi lucru in copilarie, in adolescenta, la maturitate, la batranete? e acelasi in sat si la oras? in concediu de odihna si pe mess? prietenia dintre un om si o pisica sau un caine e acelasi ca si dintre doi oameni? prietenia dintre un barabat si o femeie e la fel ca si o prietenia intre doi barbati sau doua femei? ... multe intrebari care inca imi bantuie creierul ... si tot ce pot sa zic sigur este ceea ce astept eu de la un prieten, cum imi inchipui eu o prietenie si ... de ce nu ... ceea ce simt eu pt prietena mea ... pt mine un prieten adevarat e cel la care stiu ca pot apela oricand ... la orice ora din zi din noapte ... un om pe care ma pot baza ... un om care ar sta sa asculte tot ce am sa-i spun, fara sa se plictiseasca ... un om care se ma accepte asa cum sunt, cu bune sau cu rele ... un om care sa nu profite de mine ... un om care sa-mi spuna verde-n fata ce are de spus, un om caruia si eu sa-i pot spune adevarul, fara suparare ... un om care indiferent de categoria sa sociala si de marimea portofelului sa nu ma faca sa ma simt inferioara sau superioara ... un om cu capul pe umeri, inteligent si cu bun simt ... un om asemanator mie, la suflet ...
pot sa spun ca o persoana fara prieteni este o persoana foarte saraca, dar si trista in acelasi timp. Avem nevoie de prieteni pentru ca suntem oameni si traim alaturi de oameni...nu suntem pustnici care traiesc in fundul padurii. Prieten este si acela care iti da o palma atunci cand ai facut ceea ce nu trebuia dar in acelasi timp nu iti este prieten acela care nu stie sa primeasca acea palma.

Eu tin la prietenii mei ... si din pacate din multimea de cunostinte consider doar 4 oameni prietenii mei din care 1 este prietena mea pe care o iubesc din suflet ca pe o sora ... poate ca de aceea ca suntem singure la parinti ... nu stiu de ce ... insa din pacate dupa o saptamana de stat impreuna mi-am dat seama ca ne-am schimat ... timpul ne-a schimbat ... puterea de toleranta este mai putina si de aceea oarecum acum sunt dezamagita de ceea ce am primit fata de asteptarile mele ... poate eu sunt de vina poate eu am alte conceptii despre pritenie ... poate ca nu... poate ea e cea care e ok si eu nu ... in fine ... cred ca problema asta o sa ma preocupe inca mult timp ...
Oricum draga mea prietena daca citesti acest blog sa stii ca indiferent de ce s-a intamplat ... eu te consider pritena mea, sora mea in continuare o sa incerc sa ma obisnuiesc cu ideea ca timpul ne-a schimbat, ca numai putem fi asa cum am fost, ca fiecare avem viata noastra si problemele noastre si sper sa o faci si tu la fel ... sa incercam sa ne acceptam asa cum suntem fara sa ascultam de parerile altora ... doar ce simtim noi si atat ...
Adevaratele probe ale prieteniei dupa parerea mea este a nu-i incalca libertatea, a nu-l judeca din punctul tau de vedere , a nu-l pretui prin ceea ce iti convine sau te amuza pe tine, ci pentru ceea ce este, pentru el insusi, prin ceea ce trebuie el sa realizeze ca sa ajunga un om.

Voi ce parere aveti despre prietenie?

3 comentarii

dor tare de voi stiu ca nu ai timp:) dar tot va pup cu tot dragul

REPLY

Da Tünde, ai dreptate, imi place foarte mult blogul tau si conceptiile tale, te invidiez pt talentul tau de a culege cuvintele in propozitii... Parerea mea este ca in copilarie "prietena cea mai buna" a insemnat altceva, iar in zilele noastre are alt inteles, si nicidecum n-ai cum sa o cunosti acea persoana asa cum crezi tu, fiind-ca de mult ati fost copii, iar acum sunteti femei, femei adevarate deja cu o personalitate dezvoltata... Nu cred ca aveti vrea-un motiv sa fiti suparate, numai bine iti doresc - o alta Tünde :)

REPLY

Tunde draga ...ai dreptate ... acum stiu asta ... au trecut 2 ani de la acest post despre prietenie ... si sincer atunci am suferit destul de tare ... acum stiu si inteleg de ce s-au intamplat toate acele neintelegeri ... pt ca ne-am schimbat ... in acesti 2 ani am lamurit problema, am fost o sapt in vacanta impreuna in 4 sau ma rog 5 cu Carla mea, am fost la nunta ca s-au casatorit ...deci Greta mea ca asa se numeste este de un an casatorita si fff fericita ... iar daca ea e fericita si eu sunt pt ea ... suntem adulti cu familii normal ca ne-am schimbat insa schimbarea asta s-a produs in timp si din pacate eu nu l-am sesizat deoarece sotul meu este fost coleg cu noi ... deci am fost colegi de liceu de 14 ani este alaturi de mine, pt mine e ca si cum am fi copii si azi... am crescut impreuna si cand ne-am dus la ea in Ungaria m-am asteptat ca totul va fi ca si in liceu nu m-am asteptat la asemenea schimbari ... acum stiu ca e normal si mi-am cerut scuze de la ea pt acest post, nu l-am sters pt ca postul acesta contine multe emotii si sentimente, ea stie ca sunt alaturi de ea ... deci in concluzie finalul conteaza ... am ramas prietene si vom ramane o viata intreaga ... multumesc de parere ...si Tunde draga astept sa ma adaugi in lista de mess acum ai spus m-ai facut curioasa cu diet catering ... o zi buna

REPLY

Afișări ale paginii săptămâna trecută

Lista mea de bloguri

Popular Posts

Persoane interesate

Tunde's Blog . 2017 Copyright. All rights reserved. Designed by Blogger Template | Free Blogger Templates